Packning av avelsägg

Många har frågat hur det går till att skicka avelsägg på posten.
Så här packar jag .
Först samlas äggen o läggs med spetsen ner i äggkartoner som vickas fram o tillbaka två ggr per dag.Dom står svalt men inte kallt.
När äggen är rätt antal för att skickas så packar jag så här:
Alla äggen kontrolleras så inget är sprickor i eller för smutsigt.
Sen rullas varje ägg in i mjukt papper. Äggkartongerna tejpas i hop ordentligt med packtejp så äggen är helt stilla. I botten på kartongen lägger jag i stötdämpande material o sen läggs äggkartongerna i , mellan väggarna lägger jag in kilar så det är stöt-tåligt. Mera stötdämpande material uppepå o sen tejpa i hop o märka kartongen noga.Med lite tur blir det en liten pycklis eller massor :) 

   
    

Kommentarer
Postat av: caroline Gradin

Precis SÅÅ önskar man att alla ägg ska komma packade!! Jag fick en kartong i fjol som bara var själva ägg kartongen!!!!!!!!!!! Alla ägg utom ett var bara sörja.... Jag blev så elak så jag fick en ny kartong gratis, bättre packad =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback