KOLIIIK !!!!!!!!!!!!!!!!

Allt började egentligen i förrgår .
Vi var ut till hästarna och jag reagerade lite på att Lillefot inte kom fram direkt och att han var som tillbakadragen .
Men trodde så klart att han antingen var sur på mej då jag hade varit borta en vecka eller att det berodde på värmen .
I går kom vi ut till hästarna och jag håll på med Tonto , bytte täcke och sånt .
Helt plötsligt lägger sej lillefot bredvid oss platt på sidan .
Vi shasar upp honom och ber han springa .
Allt verkade lugnt så vi åkte hem ( eller ja till campingen) men vände om när vi klätt på oss mera då vi bägge var oroliga för honom .
När vi kom tillbaka så hade han kolik .
Låg , rullade gungade stånkade o rapade .
Vi ringde distrikts vet o sprang med honom som hon sa men han blev inte bättre förenns hon kommit ut och gett kramplösande .
Vi var dit i gen i natt o allt var lugnt .,
Gaskolik är läskiga saker !
Nu är han sitt vanliga påträngade jag igen .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback