Julefrid

Nu är julen snart slut (äntligen)
Jag fick ett par snygga stövlar + pengar + tomtar och en läslampa i julklapp.
Det är hårda tider hos alla i år .
Som det verkar inför det nya året så blir det inte bättre utan sämmre tyvärr .

Djuren trivs i det vintriga vädret iaf .
Jag hoppas det håller i sej .
Väntar på att få min nya stallplan fixad nu efter helgerna .
Har massa planer nu inför det nya året.

Vi bygger anpassade boxar som ska passa hästarnas olika behov .
Tex så ska vi bygga en Hingst box en bit ifrån dom sndras med förstärkta väggar .
Virket har kommit o ligger på plats så det är bara att snickra på snart .
Elektrikern har fixat lampor i stora hallen + kontakt vid vattenkranen :)

Ett litet sidoprojekt jag tänker på är att sätta upp hönsholkar på en stolpe i stora hallen så dom har reden att sova i .
Jag har 6 hönor nu och två ungtuppar men dom killarna ska inte vara kvar .
Vill ha ett bestånd på 10höns helst så jag kan sälja äggen under sommarhalvåret o på så sätt dra in 1000-1500kr i månaden.
Letar efter bra äggläggare nu .

Försöker hitta en bra vinterlösning för illrarnas vinterboende oxå.
Visst funkar det som dom bor nu men det är besvärligt för oss i skötseln.

Vill ha dom boendes inne på vintern så jag skissar på nåt bra nu .

Lillefot växer så det knakar .
Han är en kelen och jätte go kille , jag hoppas han fortsätter att vara det sen oxå när han blir könsmogen.
Dixie verkar må bra ,, mkt bättre än på många år nu .
Helt ren vid ridning i skritt , tom id min belastning.

Metall har flyttat till Råger  hans fru ca 1km bort .
Han verkar trivas jätte bra där .
Bra för honom att bli ensam katt , han behövde det .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback